اولین قدم برای پیشگیری از آسیب های چشمی ، کنترل مهندسی

سالانه بیش از 65000 آسیب دیدگی چشم مربوط به کار در ایالات متحده رخ می دهد که می توان از 90٪ آنها جلوگیری شود.

برای پیشگیری و کاهش آسیب های چشمی مانند سایر بیماریها و حوادث اولین قدم کنترل های مهندسی و آخرین قدم استفاده از وسایل حفاظت شخصی ست.

در تهیه عینک ، شیلد و وسایل حفاظتی نوع آنها بستگی به شغل در حال انجام دارد. استانداردهای لازم در مورد عینک های محافظ برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض در معرض اشعه ماوراء بنفش ، به طور کامل استاندارد AS/NZS1337:1992- Eye Protectors برای کاربردهای صنعتی است.
عینک های ایمنی با محافظت کامل در صورت برای جوشکارانی که ممکن است در معرض سطح بالای اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرند ، و همچنین مواد خارجی که می توانند به چشم حمله کنند ، اهمیت ویژه ای دارند.
در سایر تنظیمات صنعتی نیز استفاده از عینک چشم مورد نیاز است و اینها باید دارای محافظ جانبی برای محافظت در برابر تهاجم ذرات و مایعات خارجی باشند. لازم به ذکر است که چنین عینکی ممکن است در برابر گرد و غبار ، ذرات و بخارهایی که می توانند باعث آسیب چشم شوند ، محافظت نکند.

افرادی که وقت خود را صرف کار در بیرون از منزل یا رانندگی می کنند ، باید از عینک آفتابی و کلاه تهیه کنند تا چشمان خود را در برابر اشعه UV مضر محافظت کنند.

ضرورت در دسترس بودن تجهیزات شستشوی چشم در محل کار

شستشوی چشم برای درمان مواجهات شیمیایی است که باعث آسیب دیدگی چشم می شوند. در مکانهای کاری که کارگران در معرض قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی هستند ، محلول های شستشوی چشم باید به راحتی قابل دسترس باشد تا احتمال آسیب دائمی در چشم کاهش یابد. درصورت عدم وجود مایعات استریل برای شستشو ، استفاده از آب آشامیدنی برای شستشوی چشم ها نیز کمک کننده است.

عدم استفاده از لنزهای تماسی در محیط کار

کاربران لنزهای تماسی باید بدانند که لنزهای تماسی هنگام کار با مواد شیمیایی نباید استفاد شوند زیرا این امر احتمال آسیب دیدگی چشم را افزایش می دهد.

دیدگاه ها