بارداری و مشکلات آن در محیط کار

بارداری و مشکلات آن در محیط کار:

بسیاری از زنان تجربه ی هم زمان کار خارج از خانه و بارداری را داشته اند. مشکلات ناشی از بارداری همواره دغدغه ی بسیاری از آنها و همچنین دردسری برای کارفرمایان و همکاران آنها بوده و هست.
مشکلات ناشی از احتمال مواجهات پر خطر برای جنین، افزایش غیبت از کار به علت عوارض بارداری، محدودیت در انجام کار سنگین فیزیکی و حمل بار از جمله موارد نگرانی های مرتبط با زنان باردار می باشد.
یکی از مشکلات دوران بارداری که اغلب از همان ابتدا فرد را درگیر می کند استفراغ های شدید بارداری است که نام علمی آن هیپرامزیس گراویداروم می باشد.
علت این بیماری ناشناخته است اما معمولا” این حالت در برخی افراد مانند سابقه خانوادگی مثبت، حاملگی های چندقلویی و حاملگی مول، جنین دختر و حاملگی در سنین کم بیشتر دیده می شود.
در چنین شرایطی باید ابتدا به مادر اطمینان داد که نگران وزن گیری جنین خود نباشند، چرا که استرس خود تشدیدکننده ی این بیماریست. مایعات بیشتر مصرف کنند و اگر تحمل خوراکی وجود ندارد سرم درمانی نیاز هست.
رعایت توصیه هایی مانند مصرف وعده های غذایی کم حجم و با تعداد زیاد، مصرف کمتر غذاهای روغنی و پر ادویه، دراز نکشیدن تا نیم ساعت پس از صرف غذا کمک کننده ست.
در دوره بارداری ویتامین B6 از داروهایی ست که حالت تهوع را کمتر میکند میتوان از خوراکیهایی که حاوی این ویتامین است مانند موز و غلات سبوس دار و آجیل هایی با درصد چربی کم استفاده کرد.
برای تهوع صبحگاهی مصرف نان سوخاری یا شیرینی خشک قبل از برخاستن از رختخواب مفید دانسته شده است.
در نهایت حمایت روحی همکاران و کارفرما با کاهش استرس مادر باردار می تواند در بهبود زودتر این شرایط بسیار موثر واقع شود.

دیدگاه ها