صدای بلند ، شایعترین علت تینیتوس یا وزوز گوش

کار کردن در مکان های پرسروصدا  میتواند افراد را در معرض این خطر قرار دهد لذا توصیه میشود افراد تا حد امکان از هدفون یا هندزفری استفاده نکنند ، در غیر اینصورت صدای آن را کاهش دهند. هنگام قرار گرفتن در محیط های پرسر وصدا و بیش از حد مجاز یا درصورت کارکردن با وسایل پرصدا، باید از انواع محافظ های گوش استفاده شود.
وجود سرومن یا جرم گوش نیز علاوه بر ایجاد انسداد سبب وزوز گوش می شود و به محض تمیز شدن مجرای خارجی گوش توسط پزشک، وزوز گوش از بین می رود.
مصرف برخی داروها به ویژه اگر در دوز بالا وزوز گوش ایجاد می کند. این داروها شامل برخی آنتی بیوتیک ها، قرص های ضدافسردگی و آسپرین است. با قطع مصرف این داروها، وزوز گوش نیز قطع می شود.
گاها” یک اختلال مادرزادی سبب رشد غیرطبیعی استخوان گوش میانی میشود. این اختلال میتواند به از دست دادن شنوایی نیز منجر شود.
وزوز گوش می تواند نشانه اختلالات یا بیماری های دیگری نیز باشد؛ به عنوان نمونه فشار غیرطبیعی در گوش میانی، دیابت، حساسیت و حتی کاهش وزن سریع و به میزان بالا در ایجاد این مشکل نقش دارد. همچنین یکی از نشانگان بیماری منیر که همراه با سرگیجه و افت شنوایی حسی – عصبی ست نیز می باشد.
استرس می تواند به وزوز گوش منجر شود. البته باید دانست که استرس عاطفی نمی تواند علت باشد اما به مانند تقویت کننده صدا عمل می کند.
هنگامی که گوش آسیب شدید و دائمی ببیند، فرد تا مدت طولانی دچار وزوز گوش می شود.
 وزوز گوش یکی از عوارض و علایم
ضربه به ناحیه سر و مغز و یا گاها” تومورهای مغزی و داخل گوشی است به ویژه اگر در یک طرف باشد که البته با علایم دیگر ضربه مغزی شامل سردرد، سرگیجه و حالت تهوع همراه میشود. که در این موارد ارجاع بیمار به متخصص مربوطه الزامی است.
دیدگاه ها