ویژگیهای یک صندلی اداری ارگونومیک

ویژگیهای یک صندلی اداری ارگونومیک :
 افرادی که شغلشان ایجاب می کند ساعات طولانی بر روی صندلی روبروی میز بنشینند، در معرض خطرات تهدید کننده ی ستون فقرات هستند.
داشتن حداقل پنج پایه دارای چرخهایی با قابلیت چرخش 360 درجه برای یک صندلی اداری ضروریست.
 ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم بادی آسان ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع مناسب یک صندلی اداری برای بیشتر مردم، چیزی حدود 40  تا 53 سانتی متر بالاتر از کف اتاق است.
از لحاظ نشیمنگاه ، کاربر صندلی را به نسبت قد خود باید طوری تنظیم کند که لبه جلویی نشیمنگاه هم سطح با زانو بوده و همزمان با رعایت 5 الی 10 سانتی متر فاصله به پشت زانو فشار نیاورد و یا دارای لبه تیز نباشد.
تکیه گاه یک صندلی ارگونومیک باید 30 تا 48 سانتی متر پهنا داشته و قابلیت پوشش منحنی های طبیعی ستون فقرات را داشته باشد.
 بدین منظور ارتفاع تکیه گاه نیز باید قابل تنظیم باشد.
 صندلی ارگونومیک باید یک سیستم قفل ایمن داشته باشد که از بیش از حد به عقب رفتن تکیه گاه جلوگیری کند و کاربر بتواند آن را در یک زاویه مناسب نگه دارد.
دسته های صندلی باید طوری باشد که وقتی آرنج وساعد روی آن قرار میگیرند زاویه آرنج 90 تا 110 درجه و شانه در حالت راحت قرار گیرد.
در یک صندلی اداری ارگونومیک باید تشک مناسب برای نشیمن و تکیه گاه به کار برود که به راحتی بشود روی آن به مدت طولانی نشست. بهتر است که تشک بکار رفته دارای فضا و اصطلاحا” متخلخل و دارای جنس عرقگیر باشد تا یک سطح سخت و سفت.
دیدگاه ها